Lorenzo Viotti wordt het gezicht van horlogemerk
- Klassiek
- Lorenzo Viotti wordt het gezicht van horlogemerk
Dat de Zwitsers stipt zijn is bekend: de treinen rijden meestal op tijd en ook staat het land bekend om de horloges en koekoeksklokken.
Of dat er iets mee te maken heeft, dat weten we niet, maar de Zwitserse dirigent Lorenzo Viotti – sinds 2021 chef-dirigent van het Nederlands Philharmonisch Orkest en De Nationale Opera – heeft zich verbonden aan een bekend Italiaans horlogemerk. Hij zegt over zijn aanstelling als ambassadeur: “Hun artistieke visie op de toekomst en respect voor tradities zijn twee elementen van de tijd die ik respecteer en elke dag probeer toe te passen in mijn kunst.”
Hij is natuurlijk niet de eerste klassieke musicus die zich aan een commercieel merk bindt. Zo is pianist Wibi Soerjadi te horen in een reclame voor gehoorapparaten, reed violist André Rieu met een wals over een blikje van een bekend biermerk heen en promootte pianist Lang Lang een bekend merk sportschoenen.
Gerelateerd
Podium
60 jaar 'In C' van Terry Riley, vroegste minimal music als schreeuw naar vrijheid
Podium
De 'Stem' instrument van het jaar 2025 in Duitsland
Podium
Lof voor Concertgebouworkest met Ellen Reid's Body Cosmic in New York
Podium