'Tosca' op TikTok: operahuis De Munt lanceert bijzondere campagne
- Klassiek
- 'Tosca' op TikTok: operahuis De Munt lanceert bijzondere campagne
In een nieuwe poging om jongeren aan de opera te krijgen, slaan operahuis De Munt in Brussel en telecombedrijf Proximus de handen ineen. Ze starten een TikTok-campagne getiteld Generatie Opera. De opera Tosca van Giacomo Puccini knippen ze op in 403 delen. Met de campagne wil De Munt een brug slaan naar de digitale leefwereld van jongeren.
'Hapklare content'
De korte filmpjes van 10 tot 25 seconden zouden beter moeten passen bij de beperkte aandachtsspanne van jongeren. Directeur van De Munt Peter de Caluwe, hoopt dat de campagne jongeren enthousiast maakt om ook een live voorstelling te beleven.
De Tosca die op TikTok verschijnt is de productie van De Munt uit 2021, geregisseerd door Rafael Villalobos.
Gratis ticket
De komende weken worden 15 filmpjes gebruikt voor de campagne op TikTok. Wie doorklikt, ontdekt het volledige verhaal van Tosca op het TikTok-kanaal van Generatie Opera. Enkele video's bevatten verborgen beloningen, waarmee jongeren kans maken op een gratis operaticket.
De 'TikTokTosca' ontdek je hieronder:
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.