Documentaire over dirigentenconcours La Maestra krijgt muziek van Anne Chmelewsky
- Klassiek
- Documentaire over dirigentenconcours La Maestra krijgt muziek van Anne Chmelewsky
Maestra volgt een internationale groep vrouwelijke orkestdirigenten terwijl ze zich voorbereiden op La Maestra in Parijs.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Waar gaat de documentaire Maestra over?
Maestra is geregisseerd door Maggie Contrerasa en volgt een internationale groep vrouwelijke orkestdirigenten terwijl ze zich voorbereiden op La Maestra in Parijs, de enige competitie ter wereld voor vrouwelijke dirigenten. De documentaire, die vorig jaar in première ging op het Tribeca Film Festival is nu te bekijken op Netflix als je in Amerika woont. Netflix heeft nog niet bekend gemaakt waneer je deze documentaire in Nederland kunt kijken. Zodra we meer weten, vullen we dit artikel aan. Kun je niet wachten? Via bingeable.net/maestra kun je vast kijken.
De dirigenten in Maestra:
- Tamara Dworetz
- Mélisse Brunet
- Anna Sułkowska-Migoń
- Zoe Zeniodi
- Ustina Dubitsky
En natuurlijk dirigent Marin Alsop - in de jury.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Welke muziek hoor je in de documentaire Maestra?
De soundtrack voor de documentaire Maestra bevat de originele muziek van de film, gecomponeerd door Anne Chmelewsky (Where Hands Touch, The Shepherd, Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities, Only People).
De tracklijst:
1. Paris (Part I) (1:42)
2. Paris (Part II) (1:40)
3. Mélisse (0:48)
4. On Tour (1:31)
5. Tamara (1:57)
6. Reflections (1:25)
7. Out (1:54)
8. Rejection (1:48)
9. Nauseating Memories (2:04)
10. Tai Chi (1:06)
11. Life Is Beautiful (0:47)
12. First Round (1:26)
13. Second Round (2:43)
14. First Place (3:17)
15. Onwards (2:50)
16. The Competition (2:20)
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Wie is Anne Chmelewsky?
Anne komt uit Parijs en volgde een compositieopleiding aan de Guildhall School of Music and Drama in het Verenigd Koninkrijk. Met de steun van een Astor Study Award kon ze studeren aan het Royal College of Music in Londen.
Anne woont nu in Londen en heeft muziek geschreven voor film, tv en theater. Anne is een multi-instrumentalist die oorspronkelijk een opleiding volgde voor trombone en piano. Met een passie voor koper is Anne de componist in residence voor het Spitfire Audio Trombone Quartet en kreeg ze de opdracht om een stuk te maken voor de tournee van de Youth National Wind Band in 2020.
Recente filmmuziek omvat Amma Asante's speelfilm Where Hands Touch, die in première ging op het Toronto Film Festival 2018 en de muziek ontving een Discovery Of The Year-nominatie bij de World Soundtrack Awards 2019. Eerdere projecten omvatten de muziek voor Mark Weeden's speelfilm Only People (2018), Sofian Khan's Do We Belong (2018) en An Act of Worship (2017), evenals de Emmy & Golden Globes genomineerde Derek (regie Ricky Gervais, Netflix / C4).
Anne heeft ook een reputatie opgebouwd als componist van hedendaagse opera's. Haar derde opera Pygmalion 2.0 is ontwikkeld met de steun van de PRS Foundation (Women Make Music). Haar tweede opera, The Looking Screen, werd internationaal uitgevoerd en uitgezonden op de Britse tv en radio. Haar eerste operaavontuur was een operaversie van de hitserie The Office - die in het Verenigd Koninkrijk uitverkocht was, ondersteund door Ricky Gervais en Stephen Merchant en ook te zien was in hun Comic Relief-sketch uit 2009.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Het laatste soundtracknieuws
Van nieuwe projecten van Hans Zimmer tot aan re-releases van prachtige filmmuziek. Een overzicht van het laatste nieuws.
Gerelateerd
Filmmuziek
Daniel Pemberton verantwoordelijk voor muziek bij National Geographic’s 'Endurance' documentaire
Filmmuziek
Mark Korven en Michelle Osis verantwoordelijk voor de muziek in 'Don't Move'
Filmmuziek
Daniel Hart maakt de muziek voor Disney's 'An Almost Christmas Story'
Filmmuziek