Mark Korven en Michelle Osis verantwoordelijk voor de muziek in 'Don't Move'
- Klassiek
- Mark Korven en Michelle Osis verantwoordelijk voor de muziek in 'Don't Move'
Don't Move ging op 25 oktober 2024 in première op Netflix en kreeg gemengde kritieken van de filmcritici, met een score van 68% op Rotten Tomatoes, of dat qua soundtrack ook zo is, mag je zelf beoordelen. Luister 'm hier.
Waar gaat de film Don’t Move over?
In een afgelegen bos ontmoet Iris, die rouwt om het verlies van haar zoon, een man die zich voorstelt als Richard en haar een lift aanbiedt. Richard blijkt echter een moordenaar te zijn die haar injecteert met een verlammend middel. Iris weet te ontsnappen en zich te verstoppen maar ze moet weten te overleven voordat haar lichaam volledig wordt uitgeschakeld door de injectie.
Don’t Move is geregisseerd door Adam Schindler & Brian Netto en heeft Kelsey Asbille, Finn Wittrock, Moray Treadwell en Daniel Francis in de hoofdrollen. De film ging vorige maand in première en is nu te bekijken op Netflix.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Welke muziek hoor je in de film Don’t Move?
De soundtrack voor de film Don’t Move bevat de originele muziek van de film, gecomponeerd door Mark Korven (The Witch, The Black Phone, The First Omen, The Lighthouse, Resident Evil: Welcome to Raccoon City, Cube, The Peripheral) en Michelle Osis (Abandoned, Billy the Kid, Bloodthirsty, Knuckleball, True Fiction). En dat klinkt zó:
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Wie is Mark Korven?
Mark Korven is een Canadese muzikant en componist voor film en televisie. Tijdens zijn vroege carrière in Winnipeg trad Korven op in verschillende rock- en jazzmuziekensembles, voornamelijk gitaar spelend en zingend. In 1977 begon hij met een formele muziekopleiding aan het Grant MacEwan Community College in Edmonton, waar hij jazz en orkestratie studeerde. Na zijn afstuderen ontwikkelde hij zich tot een singer/songwriter en nam hij zijn eerste album op getiteld 'Passengers'. In 1987 verhuisde hij naar Toronto, waar hij het album 'Ordinary Man' opnam met Duke Street Records, en in datzelfde jaar kreeg hij zijn eerste kans om te componeren voor film, met de score voor Patricia Rozema's debuutfilm I've Heard the Mermaids Singing, die niet veel later de La Prix de la Jeunesse won op het filmfestival van Cannes.
Zijn werk omvat de muziek voor de sci-fi horror Cube (1997), samenwerkingen met regisseur Robert Eggers voor de historische horrorfilms The Witch (2015) en The Lighthouse (2019), Scott Derricksons The Black Phone (2022) en Arkasha Stevensons The First Omen (2024).
Korven bespeelt verschillende exotische instrumenten, waaronder de Sarangi, de Nyckelharpa, de Duduk, de Erhu en de waterphone. Hij was ook verantwoordelijk voor de mede-creatie van 'The Apprehension Engine', een op maat gemaakt muziekinstrument bedoeld voor het creëren van verontrustende geluiden voor gebruik bij het scoren van horrorfilms, gebouwd door gitaarbouwer Tony Duggan-Smith (zie video hieronder).
(bron: Wikipedia)
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Wie is Michelle Osis?
Michelle Osis komt oorspronkelijk uit Sydney, Australië en woont nu in Ontario, Canada. Ze is een prijswinnende componist voor film en televisie. Haar werk is vertoond op festivals als TIFF, HotDocs, Austin Film Festival, Cannes, Fantasia Film Festival en andere festivals wereldwijd.
Michelle staat vooral bekend om haar werk in documentaires en het horror/thrillergenre. Ze heeft aan een aantal prijswinnende films gewerkt, met onder andere Juggernaut (regie Daniel DiMarco), Harpoon (regie Rob Grant), Knuckleball (regie Mike Peterson), Abandoned (met Emma Roberts en Michael Shannon), Dark Match (regie Lowell Dean), Bloodthirsty (regie Amelia Moses) die de prijs voor Beste Muziek won bij de Bloodguts UK Horror Awards 2022, en Fixation, die in première ging op TIFF 2022 en in 2023 werd genomineerd voor een Canadian Screen Music Award voor beste muziek in een narratieve film. Ze scoorde ook de documentaire Unloved: Huronia's Forgotten Children waarvoor Michelle haar vierde Canadian Screen Award-nominatie ontving.
Meer recentelijk was ze co-componist van de Sam Raimi Netflix horror/thriller-film Don't Move (met Kelsey Asbille & Finn Wittrock) met Mark Korven, en het tweede seizoen van de MGM-serie Billy The Kid, en momenteel is ze bezig met het componeren van de IMAX-documentaire T.Rex in samenwerking met het Budapest Scoring Orchestra, en Fred Peabody's sociaal-politieke documentaire Digital Tsunami.
Michelle is een synthesist en een klassieke pianist.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Het laatste soundtracknieuws
Van nieuwe projecten van Hans Zimmer tot aan re-releases van prachtige filmmuziek. Een overzicht van het laatste nieuws.
Gerelateerd
Filmmuziek
Alan Menken schrijft de muziek voor 'Spellbound' - en dat klinkt zó
Filmmuziek
John Powell verzorgt de muziek bij de animatiefilm 'That Christmas'
Filmmuziek
'Le grand Noël des animaux' krijgt muziek van Pablo Pico en dat klinkt zó
Filmmuziek